ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ για την κατάργηση των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών και των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Λύκειο.
Αρ. πρωτ. 3/ 4-11-21
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η ολοκληρωτική κατάργηση των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών παράλληλα με αυτήν των καλλιτεχνικών μαθημάτων χωρίς καμία επιστημονική αιτιλόγηση αποτελεί το κεντρικό σημείο της αλλαγής των ωρολογίων προγραμμάτων του Γενικού Λυκείου που θέσπισε η κυβέρνηση πριν ενάμιση χρόνο εν μέσω μάλιστα, εγκλεισμού λόγω πανδημίας.
Στο πλαίσιο της συνθήκης αυτής που καθιστά τα εν λόγω μαθήματα υπό διωγμόν από ένα σημαντικότατο στάδιο της δημόσιας εκπαίδευσης των νέων ανθρώπων ως Σύλλογος Ελλήνων κι Ελληνίδων Κοινωνιολόγων – Παράρτημα Θεσσαλονίκης ενώνοντας τη φωνή μας με όλους εκείνους τους φορείς που αντιδρούν σε αυτές τις αλλαγές διοργανώνουμε συνέντευξη Τύπου
την Πέμπτη 11 Νοεμβρίου 2021
ώρα 12.00
στην αίθουσα της ΕΔΟΘ, Προξένου Κορομηλά 52
Με ομιλητές/τρια τους/την:
- Νανά Μιμιλίδου, κοινωνιολόγο -εκπαιδευτικό, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων και Ελληνίδων Κοινωνιολόγων.
- Χρήστο Αλαβέρα, καθηγητη μεσης εκπαιδευσης του κλαδου ΠΕ08 εικαστικών, εκπρόσωπο της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων.
- Δημήτρη Καπέτη, φιλόλογο ΠΕ02, ταμία ΔΣ Γ' ΕΛΜΕ Θεσ/κης.
Μέσα από τη θέση μας οτι η Παιδεία είναι θέμα πολιτικό, κεντρικό σημείο του προβληματισμού μας και της ανησυχίας μας είναι τελικά, τί σχολείο θέλουμε για τα παιδιά μας, τους μελλοντικούς πολίτες και μέλη της κοινωνίας μας. Πως είναι δυνατόν να σκεφτούμε ένα σχολείο χωρίς τις κοινωνικές επιστήμες; Πως θα διαμορφωθούν οι μελλοντικοί πολίτες, με γνώσεις για την κοινωνία, τους κοινωνικούς θεσμούς, την κοινωνική και πολιτική σκέψη, τα κοινωνικά προβλήματα; Η καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδησης και αλληλεγγύης είναι τελικά τα αποφασιστικά ζητούμενα για τον άνθρωπο του μέλλοντος; Πώς μπορεί η κριτική σκέψη να εκφραστεί μ’ έναν δημιουργικό αλλά και άμεσο τρόπο εάν δεν δοθούν εργαλεία όπως αυτά της Τέχνης; Γιατί, και σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλες χώρες στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, κρίνονται ανεπιθύμητες αυτές οι επιστήμες στην Ελλάδα σε μία εποχή, όπου σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, η οικονομική και κλιματική κρίση, η πανδημία, το μεταναστευτκό απαιτούν πολίτες συνειδητοποιημένους και ενεργούς;
Θεωρούμε ότι οι κοινωνικές επιστήμες, στις οποίες κυρίαρχη θέση κατέχει η κοινωνιολογία, δίνουν μοναδική ευκαιρία στους μαθητές -τριες, ώστε:
-
Να έλθουν παιδαγωγικά, μέσα από τον διάλογο και επιστημονικά επιχειρήματα, σε επαφή με τη κοινωνική πραγματικότητα, με την ίδια τους τη καθημερινότητα, με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και οι ίδιοι στις γειτονιές, στο σχολείο, σε κάθε φορέα κοινωνικοποίησης, συγκροτημένα και όχι με αποσπασματικό τρόπο.
-
Να αντιληφθούν την κριτική και δυναμική διάσταση της κοινωνικής γνώσης: οποιοδήποτε κοινωνικό φαινόμενο είναι προϊόν συγκεκριμένων συνθηκών, άρα υποκείμενο σε αλλαγή, στην οποία όμως λόγο θα πρέπει να έχουν και οι ίδιοι!
Αυτή η διαδικασία πρέπει να συνεχίζεται ανελλιπώς στο Λύκειο, διότι αφ’ ενός οι μαθητές είναι πιο ώριμοι να μελετήσουν αυτά τα θέματα καθώς πλησιάζουν στην ενηλικίωση και αφ’ ετέρου γιατί δημιουργείται η αίσθηση της συνέχειας, άρα και της σπουδαιότητας αυτών των μαθημάτων.
Θα τηρηθούν όλα τα μέτρα προστασίας για τον covid-19.
Από το Δ.Σ. του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων, παραρτ. Θες/κης
Προκόπιος Ορφανός, πρόεδρος Ασημίνα Βλάχου, γεν. γραμματέας
--
ΣΕΚ-Παράρτημα Θεσσαλονίκης
URL: https://www.sociologists.
facebook: Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων - Παρ. Θεσ/νίκης 2016 https://www.facebook.com/
youtube: https://www.youtube.com/
e-mail: thessociologists@